فروشگاه اسباب بازی کودک در اصفهان

وب سایت رسمی اصفهان کودک به منظور ارتقاء سطح کیفی تربیت و پرورش کودکان فعالیت خود را آغاز نمود. و با ارائه خدمات روانشناختی در حیطه فرزند پروری و ارائه ی تکنیک های روز دنیا در پرورش کودکانی سالم و شاد به خانواده ها خدمات روانشناسی ارائه می دهد. از دیگر اهداف این مجموعه می توان به معرفی انواع بازی های موثر در رشد فکری و شخصیتی کودک، معرفی کتاب های مناسب در رنج سنی مختلف، همچنین معرفی مکان های آموزشی و مراکز تفریحی کودکان در اصفهان اشاره نمود.

اسباب بازی فروشی اصفهان

اولین اسباب بازی ها در اکتشافات باستان شناسی به شکل انسان، حیوان و غیره کشف شدند. کلمه ی اسباب بازی برای اولین بار در قرن 14 مورد استفاده قرار گرفت. این وسایل به کودک برای درک دنیای اطرافش و یادگیری مهارت هایی که در زندگی به آن نیاز دارند کمک می کند. در تمدن دره ی سند در نزدیکی پاکستان اسباب بازی هایی به شکل گاری های کوچک، سوت های به شکل پرندگان و میمون های کوچک پیدا شده اند که برای بازی های کودکان ساخته شده اند. در مصر باستان کودکان با عروسک های متحرکی بازی می کردند که کلاه گیس داشتند و از سنگ، سفال و چوب ساخته می شدند. در یونان کودکانی که به بلوغ می رسیدند اسباب بازی های خود را برای خدایان قربانی و یا به معابد پیشکش می کردند. قبل از قرن بیستم کودکان بیشتر به عنوان نیروی کار مورد استفاده ی خانواده ها قرار می گرفتند و به جزء اقلیت خاصی که به مدرسه می رفتند، کمتر کودکی وقت بازی پیدا می کرد. در زمان انقلاب صنعتی به دلیل تولید انبوه اسباب بازی ها، آن ها ارزان تر شدند. در سال 1767 اولین پازل با هدف یادگیری جغرافیا توسط جان اسپیلزبری ساخته شد. در قرن 19 دختران طبقه ی متوسط جامعه با عروسک های چوبی و یا چینی بازی می کردند و بقیه ی کودکان باید خودشان اسباب بازی می ساختند.

اسباب بازی چه ویژگی هایی دارد؟

اسباب بازی ها به رشد کودکان کمک می کنند همچنین قوه ی تخیل آن ها را پرورش می دهند. استفاده از هر مدل اسباب بازی باید متناسب با رده ی سنی کودک باشد. اسباب بازی های استاندارد باعث می شوند کنجکاوی های کودک برانگیخته شود و به تقویت مهارت حل مساله در او کمک می کند. برای داشتن وزنی متناسب در کودکان و ایجاد تحرک در بازی های آن ها بهتر است از اسباب بازی هایی استفاده شود که کودک در حین بازی با آن ها نیاز به راه رفتن داشته باشد و این کار برای رفع نیاز تحرک در کودکان امروزی بسیار متناسب است. بعضی از وسایل بازی به کودکان مهارت هایی برای خواندن و نوشتن می آموزند و به تقویت حافظه ی آن ها کمک می کنند. وسایل بازی که نیاز به مشارکت تعدادی از افراد داشته باشد باعث می شود کودکان در کنار والدین خود به بازی بپردازند و این کار روابط اعضای خانواده را بهبود می بخشد.

چه نوع اسباب بازی برای رده های سنی مختلف مناسب است؟

کودکان تا سن یک سالگی نیاز به بازی با عروسک های پنبه ای و نرمی را دارند که آسیبی به پوست آن ها نرساند بعد از یک سالگی خرید اسباب بازی های مناسب آن ها باید علاوه بر جذاب بودن، ایمنی مناسبی را نیز داشته باشد که به درک اطراف و قدرت بدنی او کمک کند. لوازمی که صدا تولید می کنند مانند آلات موسیقی ساخته شده برای رده های سنی پایین باعث تقویت حس شنوایی در آن ها می شود. پازل هایی که از جنس مقوا و چوب هستند نیز باعث رشد ذهنی کودکان و تقویت حافظه ی آن ها می شود. حساسیت کودکان در سن دو سالگی و کنجکاوی که برای دانستن همه چیز دارند علاوه بر نیاز به داشتن وسایلی که آن ها را سرگرم کند باید بتواند حس کنجکاوی آنان را نیز ارضاء کند. وسایلی مانند لوازم خانه، سه چرخه، ماشین و دیگر لوازمی که شبیه وسایل دور و بر او باشد حس هیجانش را کنترل می کند. کودکان سه ساله علاقه ی زیادی به ساختن وسایل با دست خودشان دارند. اسباب بازی هایی مانند کار دستی، لگو، خانه سازی و دیگر اسباب بازی هایی که چنین ویژگی هایی داشته باشند برای آن ها مناسب است. تخیل کودکان در چهار سالگی بیشتر از هر زمان دیگری برانگیخته می شود و بهتر است وسایلی برای بازی داشته باشند که شبیه مشاغل و وسایل اطرافشان باشد.

فروشگاه اسباب بازی کودکان در اصفهان

بزرگترین اسباب بازی فروشی اصفهان

اسباب بازی فروشی های اصفهان