کتاب من یک گوزن بودم

کتاب «من یک گوزن بودم» را «احمد اکبرپور» نوشته است. این کتاب برای رده‌ی سنی ۶ تا ۱۲ سال در نظر گرفته شده و در ۲۴ صفحه توسط انتشارات «افق» منتشر شده است.
«احمد اکبرپور» در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. او در رشته‌ی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد و عمده شهرت وی بابت نگارش داستان‌های کودک و نوجوان است که برایش جوایز متعددی از جمله «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» را به ارمغان آورده ‌است. گفتنی است اکبرپور عضو شورای کتاب کودک و نیز انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. این کتاب از تصویرسازی‌های زیبای «نرگس محمدی» برخوردار است تا آن‌جا که اکبرپور در این خصوص گفته: «این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی است که  کار تصویرگری آن بر نگارشش تقدم دارد». در کتاب‌های تصویری، نویسنده و تصویرگر دست به دست هم  می‌دهند تا کودکان را به دنیای شیرین و جذاب داستان ببرند و البته بزرگ‌ترها را به دنیای کودکی.

قصه‌ی کتاب «من یک گوزن بودم» درباره‌ی گوزنی است که زخمی شده است و باید از دست شکارچی‌های پادشاه فرار کند. اما پادشاه هم مثل گوزن زخمی شده و از اسب به زمین افتاده است. آن‌چه در این بین اتفاق می‌افتد همان چیزی است که باید با خواندن کتاب به آن پی برد.

کتاب من یک گوزن بودم

جایزه‌ی اول مسابقه بین المللی تصویرگری کره‌ی جنوبی( سی جی۲۰۰۹)، جایزه‌ی مسابقه‌ی تصویرگری پرتغال(ایلوسترارته –۲۰۰۹) و جایزه‌ی مسابقه تصویرگری کتاب کودک(شارجه -۲۰۱۴) سه جایزه‌ی بین المللی هستند که تصاویر این کتاب از آن خود کرده است.