بررسی روانشناسی کودک

بررسی روانشناسی کودک

بررسی روانشناسی کودک

چرا به روانشناس کودک مراجعه می کنیم؟

وب سایت رسمی اصفهان کودک به منظور ارتقاء سطح کیفی تربیت و پرورش کودکان فعالیت خود را آغاز نمود. و با ارائه خدمات روانشناختی در حیطه فرزند پروری و ارائه ی تکنیک های روز دنیا در پرورش کودکانی سالم و شاد به خانواده ها خدمات روانشناسی ارائه می دهد. از دیگر اهداف این مجموعه می توان به معرفی انواع بازی های موثر در رشد فکری و شخصیتی کودک، معرفی کتاب های مناسب در رنج سنی مختلف، همچنین معرفی مکان های آموزشی و تفریحی معتبر و … در اصفهان اشاره نمود. این تیم آماده همکاری با مشاغل و کسب و کار های مرتبط با حیطه ی نوزاد و کودک از جمله فروشگاه های سیسمونی، آموزشگاه موسیقی کودک اصفهان، آتلیه های تخصصی کودک و غیره می باشد. لذا جهت درک اهمیت این موارد در این متن به بررسی روانشناسی کودک پرداخته شده است. عوامل مختلفی در شکل گیری شخصیت کودکان نقش دارد.

گذشته از عوامل ژنتیکی که در شخصیت آن ها به طور غریزی وجود دارد. ولی در سنین مختلف شرایطی مانند، رفتار والدین و محیطی که کودک در آن قرار می گیرد در شکل گیری شخصیت او نقش به سزایی ایفا می کنند. روانشناسی علمی است که در چند سال گذشته توجه زیادی نسبت به آن شده است و مراجعه به روانشناس و کمک گرفتن از آن ها در شرایط مختلف دیگر مانند سال های بسیار دور کار شرم آوری به حساب نمی آید بلکه افراد زیادی با خودشناسی نسبت به مراجعه و مشورت گرفتن از روانشناس اشتیاق زیادی دارند. زیرا حل مسائل مربوط به کودکان و بزرگسالان مهارتی است که نیاز به آموزش و یادگیری دارد و اینکه خانواده ها دانش کافی در این زمینه نداشته باشند اتفاق عجیبی نیست. کودکان توانایی بیان کردن مشکلاتی که برایشان به وجود می آید را ندارند و از تجزیه و تحلیل آن ناتوان هستند. روانشناس کودک با ارتباط گرفتن با کودک و صحبت با او با روش هایی خاص می تواند پی به مشکل کودک ببرد و به خانواده روش هایی را برای برخورد با او ارائه دهد.

بررسی روانشناسی کودک

چه موضوعاتی در روانشناسی کودک مطرح است؟

میزان رشد کودکان و توجه به اینکه در هر سن کودک باید تا چه حد رشد کرده باشد موضوعات بسیار مهمی در سال های اولیه زندگی است در صورتی که خانواده ای تجربه ی کافی در زمینه ی پرورش کودک نداشته باشند ممکن است متوجه مشکلات جسمی و رشد ناکافی کودکشان نشوند و اختلالات ایجاد شده باعث اختلال در سیستم عصبی کودک شود. رشد ذهنی کودکان با یادگیری فکری و فرایند تفکر آن ها در اولین روز های تولد شروع به شکل گرفتن می کند. این رشد ذهنی در اقدام کردن آن ها برای صحبت به صورت نامفهوم و شناخت اعضای بدن، خود را نشان می دهد. این عوامل از طریق ژنتیک و محیط بر کودک تاثیر می گذارد.

از نشانه های رشد عاطفی کودک، درک او از احساساتش و نشان دادن عواطف است. بیان احساسات به صورت غریزی به شکل گریه، خنده و شادی و قهر کردن بروز می کند. رشد عاطفی در کودک که بسیار به اجتماع مربوط است، شروع به تکامل می کند و خود را از طریق گناه، اعتماد به نفس، غرور و امیدواری به نمایش می گذارد. همه ی این عواطف نیاز بشر برای رشد و ادامه ی حیات اجتماعی خواهد بود ولی استفاده از آن ها در شرایط مختلف نیاز به یادگیری مهارت های اجتماعی دارد و روانشناس می تواند به کودک کمک کند از هر یک از احساسات خود در شرایط مناسب استفاده کند تا دچار آسیب نشود.

بررسی روانشناسی کودک

بررسی روانشناسی کودک

چه محیط هایی روانشناسی کودک را شکل می دهد؟

فضا های مختلفی در روانشناسی کودک نقش موثر خواهند داشت. محیط های اجتماعی شروع به شکل گیری کودک می کنند از مهمترین آن ها فضای اطراف کودک و خانواده ی او هستند. کودک در بدو تولد فقط یک تقلیدگر است و به نظاره ی اتفاقاتی می نشیند که در اطراف او می افتد و آن ها را بازی می کند و یاد می گیرد و این اتفاقات و رفتارها جزئی از شخصیت او می شود. طرز فکر، آداب و رسوم و شیوه ی خاص زندگی خانواده و اطرافیان برای کودک شاخصی برای ادامه زندگی می شود. بعد از آن با ورود به محیط های آموزشی با انواعی از رفتارها و طرز فکر های متفاوت آشنا می شود و در مرحله ی تصمیم گیری برای انتخاب طرز فکر مخصوص به خود قرار می گیرد. دکتر روانشناس کودک اصفهان در مراحل مختلف زندگی از طریق آشنا کردن کودک با رفتار های درست مانع از آموزش های غلط فکری و رفتاری به کودک از طریق جامعه و گروه همسالان او می شود. بهترین راه های تربیت کودک و آموزش به او، از طریق روانشناس و آموزش دادن مهارت های برخورد با کودک به والدین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *