خشم و عصبانیت کودک نوپا

خشم و عصبانیت کودک نوپا

خشم و عصبانیت کودک نوپا

در ابتدا چندتا راهکار بهتون میدم ولی اگر فرصت دارین کل مقاله را بخوانید .

کمک گرفتن از یک راهنما یا مشاور کودک یا یک متخصص بهداشت روان می تواند بسیار مفید باشد. بدین منظور می توانید از لیست مراکز مشاوره اصفهان یا دکتر روانشناس کودک اصفهان کمک بگیرید.

به کودک خود درباره احساسات بیاموزید.

دماسنج خشم ایجاد کنید.

یک برنامه یا روتین منظم برای کودک به صورت آرام آرام ایجاد کنید.

مهارت های مدیریت خشم را پرورش دهید.

تسلیم هیجانات نشوید.

حتما کودک را با عواقب کارش مواجه کنید .

از رسانه های خشونت آمیز  برای کودکان پرهیز کنید.

خشم و عصابنیت کودکان

خشم و عصابنیت کودکان

چرا کودک نوپای من عصبانی است و برای کمک به آنها چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر یک کودک نوپا بزرگ می کنید ، احتمالاً با توانایی آنها در بروز و بیان بسیاری از احساسات آشنا هستید. آنها ممکن است از خوشحالی سریع بخندند ، و سپس ثانیه ها بعد یک حالت عصبانی داشته باشند .

هیجانات عصبی یک رفتار معمول کودک نوپا است.

کودک نوپای شما توانایی بسیار بالاتری نسبت به کودکی خود دارد ولی  آنها هنوز واژگان لازم برای برقراری ارتباط با تمام نیازهای خود را ندارند و هنوز هم کنترل کمی بر محیط زندگی خود دارند. این عوامل می توانند ناامیدی زیادی ایجاد کنند و ناامیدی به سرعت جای خود را به خشم می دهد.

بیشتر کودکان نوپا با بزرگتر شدن از حالت خلقی خارج می شوند ، مهارت بیشتری در مهارت های ارتباطی خود پیدا می کنند و می توانند صبر و حوصله داشته باشند. تا زمانی که آنها به آن مرحله نرسند ، مراحلی وجود دارد که کودک نوپای عصبانی میشود و شما باید به او  کمک کرده و از بروز احساسات منفی او  جلوگیری کنید.

 

خشم کودکان

خشم کودکان

علائم عصبانیت در کودکان نوپا

کودکان نوپا تمایل دارند با خشم به عصبانیت و ناامیدی پاسخ دهند. در حقیقت ، مرکز مطالعات کودک پزشکی بیان می کند که کودکان کمتر از 4 سال به طور هفتگی ممکن است به طور متوسط ​​تا 9 دلهره داشته باشند و بیشتر بچه ها تا وقتی وارد مهد کودک می شوند از این طغیان ها رشد می کنند.

برخی از رفتارهای مرتبط با خشم و عصبانیت در کودکان 1 و 2 ساله می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گریان
  • جیغ زدن
  • گاز گرفتن
  • لگد زدن
  • زیر پا زدن
  • کشیدن یا هل دادن
  • زدن
  • پرتاب چیزها

به طور کلی ، کودکان نوپا با پیشرفت مهارت های رشد خود ، این طغیان های عصبانی را پشت سر می گذارند. آموزش راهکارهای مناسب برای مدیریت احساسات به آنها نیز می تواند کمک کند.

آیا باید نگران عصبانیت کودک نوپای خود باشم؟

کودک نوپای شما به طور منظم روزانه چندین طغیان عصبانی دارد !

دلهره های کودک نوپای شما به رغم تلاش شما برای مدیریت رفتار ، به طور منظم برای مدت زمانی طولانی ادامه می یابد!

شما نگران هستید که آنها بخواهند به خود یا دیگران صدمه بزنند !

محرکهای معمولی عامل  عصبانیت در کودکان نوپا است !

کودک نوپا وقتی با چالشی روبرو می شود ، قادر به برقراری ارتباط با خواسته یا محروم شدن از یک نیاز اساسی ، می تواند عصبانی شود.

برخی از محرک های رایج برای طغیان خشم  یا عصبانیت کودک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عدم توانایی برقراری ارتباط با نیازها یا احساسات

بازی با اسباب بازی یا انجام فعالیتی که فهمیدن آن دشوار است

احساس گرسنگی یا خستگی

تغییر در برنامه روزمره معمول و مورد انتظار

تعامل با یک خواهر یا برادر یا کودک دیگر

چیزی که آنها می خواهند به آنها داده نمی شود

برخی از عوامل همچنین می توانند کودک نوپای شما را در معرض خشم و عصبانیت قرار دهند ، از جمله:

استرس تجربه شده در دوران نوزادی

اختلافات مزاجی

ژنتیک

محیط

پویایی خانواده

رویکردهای فرزندپروری

خشم در کودکان

خشم در کودکان

چگونه به کودک نوپای خود کمک کنیم تا خشم را کنترل کند

کودک شما در سنین 1 تا 3 سالگی مهارتهای مقابله ای و ارتباطی بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد.

این ممکن است به کاهش برخی عوامل محرک خشم کمک کند.

در سن 4 سالگی ، اکثر کودکان با مهارتهای حرکتی خوب و حرکتی ناخوشایند ، توانایی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ، ابراز احساسات و کارهای بیشتری دارند.

چندین استراتژی وجود دارد که می توانید به کودک نوپای خود کمک کنید تا دفعات احساس خشم را کنترل و کاهش دهد.

بعضی از آنها ممکن است برای فرزند شما بیشتر از بقیه موثر باشد. و روشهایی که برای فرزند دیگران  کارساز بوده ممکن است برای شما موثر نباشد. بعلاوه ، روشهایی که در یک عصبانیت قبلی کار کرده اند ممکن است برای روشهای بعدی نیز ادامه نداشته باشند.

اگر کودک شما دچار عصبانیت شده است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آنها در معرض آسیب دیدن یا آسیب رساندن به دیگران نیستند. کودکان نوپا معمولاً در هنگام عصبانیت کنترل کمی بر بدن خود دارند.

ممکن است بخواهید آنها را به مکان امن تری منتقل کنید تا اینکه احساس ناراحتی داشته باشید ، مانند اتاق خواب آنها در صورتی که در خانه هستید ، یا در صورت خارج بودن از یک مکان آرام و به دور از هیاهو .

در اینجا چند راهکار برای والدین کودک نو پا آورده شده است:

این رفتار را نادیده بگیرید و به کودک خود اجازه دهید تا عصبانیت  خود را ادامه دهد. اگر در انظار عمومی بیرون باشید یا بخواهید روی رانندگی تمرکز کنید ، این ممکن است دشوار باشد. اگر رانندگی می کنید ، فکر کنید اگر ایمن است ، عقب بکشید تا زمانی که از عصبانیت خسته شود.

اگر در انظار عمومی نیستید ، به خود یادآوری کنید که احساس خشم طبیعی است و اجازه می دهید فرزندتان احساسات خود را ابراز کند این بهترین کاری است که می توانید در آن لحظه برای او انجام دهید.

حواس کودک خود را با یک کتاب یا اسباب بازی پرت کنید. اگر بتوانید حواس کودک خود را به همان لحظه ای که احساس خشم آغاز می شود ، به کار بهتری پرت کنید خیلی بهتر از زمانی است که که آنها در یک خشم کامل قرار بگیرند ، و ممکنه این روش مفید واقع نشود.

اگر کودک بزرگتر از 2 سال دارد مکان کودک نوپای خود را تغییر دهید یا او را به یک زمان آرام منتقل کنید. گاهی اوقات از بین بردن تحریک می تواند به کودک شما کمک کند تا آرام شود.

کودک خود را در آغوش بگیرید تا آرام شود. در حین تماس چشمی هم سطح فرزند خود پایین آمده و با او با صدای آرام و آرام صحبت کنید.

با صحبت با کودک نوپای خود در مورد شرایط محدودیت هایی را تعیین کنید. شاید لازم باشد صبر کنید تا حالت خشم فروکش کند. این ممکن است در کودکان بزرگتر بهتر عمل کند.

شوخ طبعی را در این شرایط وارد کنید ، سعی کنید صورت یا صدای احمقانه ای ایجاد کنید یا کار دیگری انجام دهید که می دانید کودک شما از آن لذت می برد.

با کودک خود ارتباط برقرار کنید تا احساسات او را تأیید کرده و به او در ابراز احساسات کمک کنید. به آنها بگویید که می فهمید ناراحت یا ناامید شده اند و داشتن چنین احساسی اشکالی ندارد.

مقاومت در برابر کودک و تربیت کودک نوپا در این شرایط باعث شود کودک نوپای شما رفتار پرخاشگرانه را افزایش دهد و ناامیدی بیشتری ایجاد کند.

خشم و عصبانیت در کودکان

Anger Management For Parents

عصبانیت کودک نوپا شما تنها راههایی است که می تواند احساسات خود را در این مرحله رشد بیان کند. اجازه دادن به کودک برای ابراز احساسات به او کمک می کند احساسات خود را بهتر درک کند و با افزایش سن او را به طور مناسب تنظیم کند.

چگونه به کودک نوپای خود کمک کنیم تا کمتر عصبانی شود

عصبانیت بخشی از کودکان نوپا است که انتظار می رود و جلوگیری از همه عصبانیت ها امکان پذیر نخواهد بود. اما در اینجا چند روش وجود دارد که ممکن است بتوانید احساس خشم را در کودک نوپای خود کاهش دهید:

تا جایی که ممکن است یک برنامه روزانه داشته باشید. در روال زندگی خود تغییر ایجاد کنید و همه چیز را پیش بینی کنید و خود را اماده کنید که

وقتی که برنامه در آخرین لحظه تغییر کرد  یا چیزی مطابق انتظار پیش نرفت ، نگرش مثبتی داشته باشید.

این می تواند به رفتارهایی کمک کند که دوست دارید کودک نوپای شما از آنها استفاده کند.

به کودک نوپای خود کمک کنید تا احساسات خود را با کلمات یا مهارت های کنار آمدن ، مانند لگد زدن ، بیان کند.

کودک نوپای خود را در صورت مواجهه با مانعی به سمت حل مسئله راهنمایی کنید.

هنگامی که کودک شما رفتار خوبی از خود نشان داد تقویت مثبت ایجاد کنید.

از قرار دادن کودک نوپای خود در یک محیط ناراحت کننده و یا دادن اسباب بازی هایی که برای سن آنها بسیار پیچیده است ، خودداری کنید.

احساسات خود را کنترل کنید و از انفجارهای عصبانیت خودداری کنید.

انتظار نداشته باشید فرزندتان همیشه شاد باشد. مانند همه افراد ، کودکان نوپا نیز دارای یکسری احساسات هستند. با کودک خود در مورد احساس او صحبت کنید و به او کمک کنید تا احساسات مختلف خود را درک کند.

عصبانیت کودکان

کودکان نوپا عصبانیت را تجربه می کنند که منجر به ایجاد خشم می شود

چه موقع به دنبال کمک  راهنما و درمان باشیم

خشم در کودکان نوپا انتظار می رود و اگر برای مدت کوتاهی رخ دهد ، حتی اگر روزانه اتفاق بیفتد ، جای نگرانی نیست. اگر احساسات منفی بیشتر می شود ، مدت طولانی تری طول می کشد یا بدون دلیل است ، با پزشک کودک خود صحبت کنید. اگر احساسات بیش از حد جسمی است و ممکن است دیگران یا کودک نوپای شما در معرض خطر قرار گیرد با یک متخصص اطفال صحبت کنید.

پزشک ممکن است به شما کمک کند تا خشم ها یا عصبانیت های عصبانیت فرزندتان را برای تعیین علت اصلی آنها پیگیری کنید. آنها همچنین ممکن است در مورد تاکتیک های مختلف صحبت کنند که می توانید برای آرام کردن کودک از آنها استفاده کنید.

در برخی موارد ، پزشک ممکن است شما را به یک متخصص رشد کودک یا یک متخصص بهداشت روان ارجاع دهد تا در صورت بروز بیشتر و شدیدتر از آنچه معمول است ، ناراحتی های عصبی کودک شما را برطرف کند.

به خاطر داشته باشید که کمک گرفتن از متخصص و مداخله زودهنگام ممکن است به فرزند شما کمک کند تا خشم را به مرور کنترل کند. این می تواند در طولانی مدت به کودک شما در مدرسه ، خانه و سایر محیط ها کمک کند.

بیشتر کودکان نوپا عصبانیت را تجربه می کنند که منجر به ایجاد خشم می شود

شما می توانید با رعایت یک برنامه روزمره و کمک به کودک در بیان احساسات خود از برخی از دلهره ها جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید. اگرچه قادر نخواهید بود از همه آنها جلوگیری کنید. هیجانات یک قسمت طبیعی از رشد کودکان نوپا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *